Vizita la Palatul Parlamentului

0 Comments

          Salut, in caz ca nu stiati deja, Palatul Parlamentului este a doua cea mai mare clădire administrativă pentru uz civil ca suprafață din lume, si cea mai scumpă clădire administrativă din lume și cea mai grea clădire din lume (măsoară 270 m pe 240 m, 86 m înălțime, și 92 m sub pămân, avand 9 nivele la suprafață și alte 9 subterane).

             Am avut de multe ori ocazia sa fac o vizita la Palatul Parlamentului, insa, abia in vara aceasta am si facut-o cu adevarat. Pe cat de mare si frumoasa este pe dinafara, pe atat de fermecatoare este la interior, plina de obiecte spectaculoase din materiale scumpe, dar si de povesti istorice extrem de interesante.

             Prima impresie pe care o lasa aceasta cladire este cea a bogatiei si maretiei. Odata ce patrunzi in curtea destinata vizitatorilor ti se mai taie din entuziasm datorita neglijarii trotoarelor de la intrare; pentru incaperea unde se organizeaza tururile nu s-a consumat prea mult efort, anunturile fiind doar in limba engleza si constand in niste foi trase la imprimanta si lipite pe panouri din plastic, iar plata biletelor luate de la un birou se face in magazinul de suveniruri.


             Odata ce treci de detectoarele de la intrare, iti lasi actul de identitate si iti ridici ecusonul de vizitator, patrunzi impreuna cu ghidul si restul grupului in niste incaperi incantatoare (am avut ghidul in limba engleza pentru ca daca vreti sa prindeti in romana trebuie sa ajungeti inainte de ora 14:00 cand este ultimul tur).

              Ghidul meu a fost un om tare simpatic care ne-a dezvaluit povestioare legate de obiectele din incaperi si despre scopul initial al acestora, incercand in permanenta sa starneasca rasul, dar si interesul grupului. Mie mi s-a parut tare interesant tot ceea ce a povestit si consider ca merita ca fiecare dintre noi sa aiba parte de un tur la Palatul Parlamentului.

            Turul s-a incheiat foarte repede, desi am stat aproape 2 ore, a fost atat de captivant incat timpul a trecut cu repeziciune. In final am aflat ca: am vizitat doar 5% din toata cladirea, scarile sunt mai joase decat standardul universal deoarece Ceausescu era un om scund, iar, ca sa alimenteze cu energie intreg Palatul ar echivala cu un consum energetic al unui oras de marime medie din Romania. 

             Pe langa ce am povestit aici, am aflat mult alte lucruri interesante si am vazut candelabre, covoare, draperii, scari si incaperi incantatoare. Este un loc perfect si pentru poze, poze pe care le-am lasat la final pentru ca mi-a fost tare greu sa aleg doar cateva si nu am vrut sa se piarda scrisul printre acestea. Daca nu ati fost deja aici, sper ca v-am starnit interesul si o veti face cu prima ocazie!










































You may also like

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...